Ucapan Maaf Buat Pasangan

Mengungkapkan kata maaf mungkin dilihat mudah, hakikatnya ramai yang sukar mengucapkan kata maaf yang tulus untuk orang lain. Jika anda termasuk salah seorang darinya, sebaiknya disingkirkan perasaan sebegitu dari hati anda.

Setiap orang memiliki caranya sendiri

Kebiasaan anda secara langsung mengucap kata maaf setelah melakukan kesalahan atau pertengkaran, beza apabila dengan pasangan perlu “menyejukkan” suasana dulu baru meminta maaf. Jangan biarkan hal ini jadi masalah dalam hubungan anda, adaptasikan perbezaan ini hingga menemukan titik temu yang terbaik untuk mengatasi permasalahan bersama.

Ucapan Maaf Buat Pasangan

www.huffingtonpost.com

Kenali masalah anda

Apabila anda sudah mendalami akar permasalahannya, akan lebih mudah untuk refleksi diri dan meminta maaf secara efektif tepat sasaran untuk tidak mengulangi kesalahan yang sama kembali.

enhanced-buzz-25574-1384550271-5

www.buzzfeed.com

Jangan meminta maaf secara bertubi – tubi

Ketika anda benar-benar menyesal, permintaan maaf yang tulus dari hati akan dapat terliht oleh pasangan dan cukup diucapkan satu kali sahaja. Luangkan waktu sejenak untuk menenangkan diri dan menyejukkan suasana untuk kemudian memberikan penjelasan pada pasangan dan temukan solusi terbaik untuk hubungan anda.

d88997f8f17a8d548f176893fc665629

www.enkivillage.com

Jangan memusatkan kesalahan pada diri anda

Perlu diingat, wajar rasanya sebagai manusia melakukan kesalahan baik dari yang kecil hingga yang besar. Jangan jadikan kesalahan beban yang berat. Lakukan perminyaan maaf dengan proses yang lebih santai, menuliskan memo agar lebih berkesan. Tapi jangan lantas jadikan alasan untuk terus mengulangi kesalahan yang sama.

landscape_1425336139-screen_shot_2015-03-02_at_54204_pm

Berikan sebarang komen jika anda ada sebarang kaitan dengan artikel seperti di atas contohnya bagaimana cara anda memujuk pasangan anda dengan hanya meminta maaf atau bagaimana? Kongsikan kepada kami.

BACA: 6 Sebab Mengapa Lelaki Lebih Cenderung Kepada Perempuan “Nerd”

Join us_New

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *