Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Seekor hamster harus pergi ke suatu tempat dengan lebih cepat, dek kerana kesuntukan masa dia telah memakan hampir kesemua kekacang yang dijumpainya dan menyimpan kacang tersebut di dalam mulutnya. Jika anda boleh lihat, kedua belah pipinya nampak kembung.

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Julian Radd/Comedy Wildlife Photo Awards 2015.

Gambar tersebut berjaya di rakam oleh jurugambar profesional,  Julian Radd yang merupakan pemenang bagi gambar binatang paling kelakar tahun 2015.

Anugerah tersebut adalah idea jurugambar yang berpusat di Tanzania Tom Sullam dan Paul Joynson-Hicks, yang melancarkan pertandingan itu tahun lepas.

Pasangan tersebut bersama juri yang lain telah memainkan peranan di dalam memelihara binatang yang ada dari kepupusan.

“Daripada melihat burung didera dan binatang lain mati di depan mata, lebih baik kita gunakan pendekatan ini untuk memelihara binatang yang ada,” ujar Sullam.

Pada tahun ini penyertaan pertandingan memperlihatkan lebih 300 gambar yang mana tujuan utama gambar tersebut ditangkap adalah harus kelihatan kelakar.

Jaringan jenaka mesti melebihi kredibiliti gambar itu sendiri.

Di sini kami sediakan 15 penyertaan yang kesemua gambar binatang itu adalah yang kelakar.

ads-pomade_updated

1. Entah apa yang harimau bintang ini gelakkan pun kita tak pasti, tengok sahaja gambar harimau ini ketawa. Amat melucukan.

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh: Dutton Robert/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

2. Kelihatan seperti seekor burung hantu yang berkepala dua pun ada jugak ni.

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Barb D’Arpino/Comedy Wildlife Photo Awards.

3. Apa agaknya anak kecil gajah ini lakukan di tepi jalan raya kan? Macam sedang bertafakur.

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Markus Pavlowsky/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

ads-body-soap

4. Tikus yang berada di atas tiang

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Michael Erwin/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

5. Monyet ini tidak menghiraukan orang sekeliling, akan tetap meluahkan rasa sayangnya ketika itu juga!

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

6. Pandai Puffin ni buat posing.

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Mary Swaby/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

7. Burung helang ni kalau tengok dari gambar macam masih berfikir nak ke tidak aku makan mangsa seterusnya?

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Will Saunders/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

8. Chipmunk ini yang sedang asyik bersama makanannya.. sehingga muka kekenyangannya juga boleh terlihat di situ..

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Barb D’Arpino/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

9. Binatang ini hanya mengatakan ‘hey’

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Adam White/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

10. Kangaru ini sedang menikmati kehidupan di dalam keadaan serba moden ini

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Rosario Losano/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

ads-hair-tonic

11. Monyet yang gebu ini sedang bersiap sedia untuk pertempuran

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Nicolas de Vaulx/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

12. Pasangan yang pelik ini nampak seperti sedang berbual sesuatu, apa dia ?

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

foto oleh Isabelle Marozzo/Comedy Wildlife Photo Awards 2016.

13. Tupai yang sedang memberikan posing yang sangat comel

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Yvette Richard/Comedy Wildlife Photo Awards 2016

14. Binatang ini bersama koleksi barangan kemas yang begemerlapan

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Murray Mcculloch/Comedy Wildlife Photo Awards 2016

15. Burung hantu yang dipenuhi dengan salji kelihatan begitu bahagia dengan kehidupannya

Satu Pertandingan Telah diadakan Bagi Memilih Gambar Binatang Paling Kelakar

Foto oleh Edward Kopeschny/Comedy Wildlife Photo Awards 2016

Sullam memberitahu dengan adanya gambar ini dapat melindungi haiwan ini daripada mereka yang melihat.

” ianya akan mendapat impak yang sama, tetapi bukan yang negatif,” ujarnya.

Pemenang bagi pertandingan ini akan diumumkan pada 9 November nanti.

BACA: Kajian: Orang Lelaki Paling Ramai Terbeban Dengan Hutang

Join us_New

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *