Pusat Percutian Di Teluk Arab, Bertemu Dengan Berbagai Fauna

Jika anda berfikir tentang Dubai dan teringat akan unta, maka anda belum melihat dengan teliti apa yang tersaji di sana. Bersiaplah untuk berasa hairan dengan semua haiwan dan makhluk hebat lainnya yang dapat ditemukan sambil menyelusuri pemadangan metropolis di kota yang indah ini.

Nikmatilah Dubai dengan cara yang berbeza, baik anda seorang diri, bersama pasangan, atau bersama keluarga, Dubai siap membuat anda terasa dengan pelbagai jenis hidupan liar yang beragam.

Berikut beberapa tempat terbaik untuk dikunjungi dan berinteraksi dengan hidupan liar.

Gambar hiasan: Suara

Dubai Turtle Rehabilitation Project

Tak jauh dari Burj Al Arab, Anda boleh mengunjungi Dubai Turtle Rehabilitation Project. Tidak perlu membeli tiket untuk berkunjung, kerana tempat ini percuma dan sesi memberi makan penyu dilakukan setiap hari Rabu mulai dari pukul 11 pagi.

Anda juga akan mendapatkan kesempatan untuk melihat kura-kura yang telah direhabilitasi dan dilepaskan kembali ke laut.

Gambar hiasan: Suara

The Lost Chambers Aquarium

Kota Atlantis yang hilang telah muncul kembali di kota Dubai. Lost Chambers Aquarium adalah destinasi yang wajib dikunjungi untuk pecinta laut.

Rasakan saat menakjubkan ketika anda berenang bersama jerung, bertemu dengan seekor lumba-lumba, atau ber-selfie dengan singa laut. Bagi mereka yang tidak terlalu suka meneroka, anda dapat mengikuti kelas yoga di sebuah ruangan yang dikelilingi oleh kehidupan laut berkilau.

Gambar hiasan: Suara

Ras Al Khor Wildlife Sanctuary

Tempat yang sempurna untuk mengamati dan memerhatikan burung, serta mendapatkan ratusan ‘likes’ di Instagram anda dengan memuatnaik foto flamingo merah muda cerah ini.

Tidak bisa memotret keindahan satwa di alam terbuka? Ras Al Khor Wildlife Reserve juga merupakan tempat yang tepat untuk beriadah dengan pemandangan yang membuat semua orang berterusan kagum. Jika anda beruntung, seekor burung mungkin terbang melewati bahu anda untuk meminta makanan kecil.

Gambar hiasan: Suara

Platinum Heritage Private Falconry

Dianggap sebagai burung nasional Uni Emirat Arab, helang adalah simbol kekuatan dan keberanian. Platinum Heritage Private Falconry memiliki helang-helang yang paling dicari di dunia.

Baca lagi: Bagaimana Memulakan Perbualan Suami Isteri Ketika Berhubungan Intim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.