Perusahaan Teksi Perancis Siapkan Kenderaan Tanpa Pemandu

Delphi dan perniagaan on-demand Perancis Transdev mengatakan, layanan tanpa pemandu barunya akan dipandu uji di jalan umum dari tahun 2018.

Perusahaan akan melancarkan dua teksi kemudi sendiri Renault Zoe di Rouen, Normandia, dan sebuah van hantar-jemput antara stesen kereta api dan kampus di daerah universiti Paris-Saclay.

Menurut website Skift, kedua layanan akan dimulai dengan wujudnya pengawasan manusia di belakang kemudi. Nantinya, akan sepenuhnya kemudian sendiri.

Gambar hiasan: Gettyimages

Shuttle van tidak akan memiliki setir atau pedal, dimana pemandu hanya wujud untuk berkomunikasi dengan penumpang.

“Manusia di pusat pengiriman pusat masih dapat mengendalikan kendaraan tersebut. Kami yakin bahawa jika mereka perlu melakukan intervensi, mereka boleh melakukannya,” ujar chief technology officer Delphi Corp, Glen De Voskepada Skift.

Gambar hiasan: Gettyimages

Perusahaan juga merancang untuk memandu uji serupa di Amerika Utara.

Menurut Nasdaq, De Vos percaya bahawa mereka akan melalui beberapa pembaik pulih dan penyempurnaan perisian serta sistem penggerak sendiri, sebelum kenderaan tersebut beroperasi sepenuhnya di Perancis pada tahun 2019.

Gambar hiasan: Gettyimages

Perkara ini datang kurang dari sebulan setelah Delphi bergabung dengan BMW, Intel dan Mobileye untuk mengembangkan kenderaan panduan sendiri.

Baca lagi: Ariana Grande Menangis Di Konsert Amal Manchester

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *