Pembaharuan Twitter Membantu Agar Percakapan Menjadi Lebih Mudah

Sejak tahun lalu, Twitter telah melakukan berbagai usaha untuk membolehkan pengguna memberikan ekspresi lebih dengan 140 aksara. Hari ini Twitter kembali mengimplementasikan pembaharuan agar pengguna mampu untuk lebih mudah bergabung dalam sebuah perbicaraan.

Mulai saat ini, apabila pengguna membalas sesebuah tweet dari seseorang, @username tidak lagi termasuk dalam 140 aksara tersebut.

Gambar hiasan: ABC Copyrighting

Dengan pembaharuan ini, percakapan di Twitter akan menjadi seolah-olah lebih sederhana. @username dari Tweet yang dibalas oleh pengguna akan dipamerkan pada bahagian atas Tweet dan tidak lagi di dalam Tweet tersebut. Sehingga pengguna memiliki keseluruhannya 140 aksara.

Pengguna dapat menekan “balas” untuk melihat dan mengawal siapa yang dapat digabungkan dalam percakapan mereka. Ketika membaca sebuah percakapan di Twitter, pengguna dapat melihat apa maklumbalas dari pengguna lain dengan lebih jelas, dengan melihat @username di awal sebuah Tweet.

Gambar hiasan: Twitter

Pembaruan ini akan nyata dapat memudahkan pengguna untuk mengikuti sebuah percakapan, sehingga mereka boleh lebih fokus terhadap topik yang sedang dibicarakan. Dengan keseluruhan 140 aksara, pengguna juga dapat lebih mudah bergabung dalam sesebuah percakapan secara berkelompok.

“Pembaharuan yang dilakukan pada hari ini adalah berdasarkan maklumbalas dari pengguna serta eksperimen yang telah pun kami lakukan sebelum ini.

Gambar hiasan: Tech Times

Dalam beberapa ujian yang kami lakukan untuk pembaharuan ini, kami melihat bahawa pengguna lebih mudah untuk bergabung dalam berbagai percakapan yang wujud di Twitter,” menurut Product Manager, Twitter, Sasank Reddy dalam keterangannya yang bertarikh, Sabtu (1/4/2017).

Pembaharuan ini akan segera diimplementasikan untuk semua pengguna di twitter.com, sekaligus iOS dan Android. Untuk menggunakannya, anda harus terlebih dulu memperbaharui aplikasi Twitter mereka. Selamat mencuba!

Baca lagi: Kes Buli, Siapakah Yang Harus Dipertanggungjawabkan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *