Lima Luncur Air Yang Paling Mengerikan Di Dunia

Bersenang-senang di taman rekreasi air atau water park memang kegiatan yang mengasyikkan. Apalagi, jika musim panas tiba, bermain air sambil mencuba berbagai aktiviti unik benar-benar sangat mengasyikkan.

Jika anda termasuk mereka yang suka berkunjung ke taman tema air, cubalah melakukan perjalanan menuju ke beberapa taman rekreasi air yang memiliki acara paling menakutkan di dunia.

Dari Amerika Syarikat hingga ke Uni Emirat Arab, berikut adalah lima luncur air paling mengerikan yang wajib anda cuba, seperti dipetik dari Huffingtonpost:

Gambar hiasan: Suara

Insano Beach Park, Brasil

Beach Park terletak di 55 kilometer di selatan Fortaleza, di sepanjang pantai timur laut Brazil. Di sinilah para peminat adrenalin boleh mencuba Insano, luncur air tertinggi yang pernah ada di dunia yang setinggi 140 kaki.

Gambar hiasan: Suara

Brain Wash, Wet ‘n’ Wild Water Park, Florida

Orlando bukan hanya rumah bagi Disney World, tapi juga Wet ‘n’ Wild Water Park. Brain Wash merupakan salah satu acara yang wajib anda cuba, kerana luncur air ini dilengkapi dengan suara, video, lampu, serta penurunan vertikal setinggi 53 kaki yang pasti akan membuat jantung anda seakan tertinggal jauh setelah anda meninggalkan luncurnya.

Gambar hiasan: Suara

Aqualoop, Terme 3000 Adventure Pool Complex, Slovenia

Aqualoop adalah salah satu luncur air terpantas di dunia. Perjalanan anda saat menggunakan luncur air di Slovenia ini juga dilengkapi dengan lingkaran 360 darjah yang luar biasa, yang pasti akan membingungkan pancaindera anda saat bergerak ke bawah.

Gambar hiasan: Suara

Faser, Galaxy Erding, Jerman Erding

Di sebuah kota yang terletak benar-benar di luar Munich, terdapat acara yang menakjubkan bernama Faser, yang boeh membawa anda dengan kepantasan hingga sekitar 45 mil per jam.

Gambar hiasan: Suara

The Scorpion’s Tail, Noah’s Ark Waterpark, Wisconsin

Terletak di Wisconsin tengah, sekitar 55 km sebelah utara Madison, The Scorpion’s Tail di Noah’s Ark Waterpark akan mendayung pengunjung dengan kepantasan 400 kaki dalam waktu sekitar 5 sampai 8 saat.

Baca lagi: Gal Gadot Orang Israel, Lebanon Terancam Boikot “Wonder Woman”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.