Gara-Gara Komen Yang Mengguris Hati, Ed Sheeran Enggan Menggunakan Twitter Lagi

Penyanyi asal England Ed Sheeran ternyata sudah lama tak menggunakan akaun Twitternya. Dia melarikan diri dari media sosial yang memiliki lambang burung itu gara-gara tak sanggup membaca komentar pedas dari netizen.

“Sebenarnya saya sudah lama menyembunyikan diri dari Twitter. Saya tak sanggup membacanya,” kata Sheeran kepada The Sun baru-baru ini.

Gambar hiasan: The Sun

Komen-komen yang pedas yang datang sangat memberikan kesan pada kehidupan Sheeran. “Saya hairan mengapa orang begitu membenci saya,” ujarnya.

Si penyanyi lagu Perfect ini menyebut bahawa peminat Lady Gaga jadi salah satu pihak yang bertanggung jawab atas keputusannya tersebut. Kata Sheeran, mereka pernah mengira dirinya membicarakan mengenai Gaga dalam sebuah wawancara.

Gambar hiasan: The Sun

“Padahal itu sama sekali tak ada hubungannya,” katanya.

Beberapa bulan terakhir, akaun Twitter Sheeran yang beralamat @edsheeran memang berisi post yang tersambung secara automatik dari akaun Instagram dan YouTube miliknya. Tak ada langsung gurauan yang dibuat oleh Sheeran secara langsung.

Gambar hiasan: The Sun

Sheeran merupakan artis terbaru yang meninggalkan Twitter gara-gara tak sanggup membaca komen-komen tajam dari netizen.

Ada beberapa artis lain yang sempat melarikan diri dari Twitter namun akhirnya kembali lagi. Mereka antara lain adalah Normani Kordei, Leslie Jones dan Lena Dunham.

Baca lagi: Line Akan Dirikan Taman Hiburan Digital Di Bangkok

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *