Detik-Detik Penangkapan Aktor “Transformers”, Sempat Ancam Polis

Aktor filem Transformers Shia LaBeouf ditangkap polis atas tuduhan mabuk di tempat umum, penghinaan, dan melawan petugas di Savannah, Georgia pada akhir mingu lalu.

Beberapa hari setelah itu, polis mengeluarkan video yang menggambarkan detik-detik penangkapan LaBeouf.

Gambar hiasan: ABC News

Seperti yang ada di laman Metro, aktor tampan itu terlihat tak boleh menerima ketika hendak diiringi oleh polisi masuk ke dalam kereta polis dengan tangan bergari.

LaBeouf mengancam serta memaki-maki polisi dan meracau tentang pelbagai perkara. Banyak kata-kata kotor yang terlontar dari mulut sang aktor.

Gambar hiasan: HR News

Dia bergaduh dengan polis tentang sebab mengapa menahannya.

LaBeouf, lelaki berusia 31 tahun itu ditangkap pada 8 Julai 2017. Saat sedang berada di City Market pukul 4 pagi, dia meminta sebatang rokok kepada seseorang dan petugas polis. Lantaran ditolak, LaBeouf mulai bicara kotor di hadapan perempuan dan anak-anak.

Gambar hiasan: E!News

LaBeouf yang diduga kuat dalam pengaruh alkohol kemudian berlari ke dalam hotel ketika hendak ditenteramkan oleh polis. Petugas akhirnya berhasil menangkapnya di lobi hotel.

Ini bukan kali pertama LaBeouf berurusan dengan polis. Sebelumnya, dia pernah ditangkap sebanyak tiga kali dengan kes serupa.

Baca lagi: Obor-Obor ‘Menyerang’ Dan ‘Merosakkan’ Suasana Percutian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *