5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

Siapa sahaja sanggup menghabiskan sisa hidup di dalam penjara bukan? Namun begitu pesalah tetap harus dihukum, mereka harus menerima hukuman setimpal dengan kesalahan yang dilakukan di dunia luar. Untuk memberikan keamanan pada sesebuah negara institusi penjara adalah sangat membantu.

Namun begitu sanggupkan anda tinggal di penjara paling ganas di dunia jika diberikan peluang? Jawapannya pasti tidak.

Ikuti 5 penjara paling ganas di dunia bersama kami.

ads-perfume-with-azrel

1. Penjara Black Dolphin, Russia.

Penjara ini dipenuhi pembunuh, perogol, pedophile dan kanibal! Warden kat situ pun ganas sebaba nak kawal banduan-banduan itu. Kat sana banduan tidak dibenarkan duduk pun pada siang hari. Nak ke mana-mana pun dorang perlu tutup mata dan dibongkokkan badan supaya jalan susah.

5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

Steemit

2. Penal de Ciudad Barrios

Penjara inidipenuhi dengan geng-geng bertatu dan berbahaya. Dorang ini sangat ganas dan ramai sampaikan warden sendiri takut nak masuk. Banyak dah kes guard di sana dibunuh dengan banduan.

5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

The Guardian

3. Penjara Bang Kwang, Thailand

Terkenal dengan penderaan mental dan fizikal terhadap banduan. Dorang kat situ diberi makan sup nasi sekali sehari. Banduan yang akan dikenakan hukuman bunuh, digari sepanjang masa di bahagian kaki.

5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

Beranda

4. Penjara Keselamatan maksimum Kamiti, Kenya

Banyak kes keganasan ekstrem dan rogol berlaku dalam penjara ini. Penjara ini sangat teruk sebab terlalu penuh dengan banduan, kurang elektrik dan juga air.

5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

Wow Menariknya

5. Penjara La Sabaneta, Venezuela

Penjara ini kekurangan staf dan ada banyak sangat banduan. Keganasan dan rogol itu perkara biasa. Semua banduan di sini membawa pisau yang dibuat sendiri sebab kepentingan nombor satu di sana adalah untuk kekal hidup.

5 Penjara Paling Ganas Di Dunia

NetJungle

Begitu sekali kehidupan mereka yang berada di penjara kan? Sudahlah buat salah, dihukum di tempat yang serba menggerikan itu memang bukan menjadi pilihan. Kongsikan komen anda bersama kami dengan komen di bawah.

BACA: Hotel Terbesar Di Dunia

Join us_New

 

1 Comment

  1. Shah

    November 23, 2016 at 10:27 PM

    Tak ada nak komen tentang penjara, cuma nak komen banyak kesalahan tatabahasa & ejaan dalam tulisan di atas. Harap diperbaiki dan ditambah baik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *